סובלים מכאבי צוואר? כמה דברים שכדאי לדעת…

המון אנשים מתלוננים מידי יום על כאבי צוואר המכונים בעיקר כצוואר תפוס. כאבי הצוואר נגרמים ממעמסה על שרירי הצוואר. הסיבה הנפוצה ביותר לכאבי צוואר הינה ישיבה ממושכת מול מחשב.

לעיתים בעיות צוואר מסתכמות בכאבים בעוצמות נמוכות עד בנוניות והן נפתרות לאחר זמן מה או לאחר טיפול קצר ופשוט. אך ישנן בעיות צוואר בעוצמות גבוהות המלוות בתופעות לוואי נוספות, במצב כזה יש צורך להגיע לבדיקה אצל רופא על מנת לטפל בבעיה.

מהן הסיבות לכאבי צוואר?
הצוואר שלנו מורכב מכמה חלקים בגוף: עמוד שדרה, חוליות, חוט שדרה, שרירים, גידים ועוד.. לכן יש מגוון סיבות לכאבי צוואר. הסיבה הנפוצה ביותר הינה מתיחת שריר בצוואר כתוצאה ממעמסה עליו. עפי שציינו קודם מאוד נפוצה המעמסה על הצוואר מישיבה ממושכת מול מחשב, אך זה יכול לקרות ממגוון סיבות אחרות כמו נסיעה ממושכת או כל פעולה אחרת בה אנחנו מרכינים את ראשנו קדימה, הכתפיים שמוטות והגב מכופף, כל אלו יחד גורמים לכאבי צוואר

יש עוד תסמינים לבעיות צוואר מעבר לכאבים?

אז פרט לכאבי הצוואר שהם כמובן התסמין המרכזי ישנם לפעמים גם כאבי ראש ותחושות נימול באזור הזרועות- במקרה כזה כפי שציינו קודם עליכם לפנות לרופא.

איך ניתן לטפל בבעיות צוואר?

מרבית המקרים נפתרים על ידי מנוחה של הצוואר, הפחתת העומס עליו ברמה היומית או על ידי ביקור אצל רופא וקבלת משחה או כדורים לטיפול בכאבים. אך ישנם מקרים בהם גם הטיפול התרופתי לא עוזר ואז בד"כ הרופא שלכם יפנה אתכם לאחת מהאפשרויות הבאות: טיפולים פיזיותרפים או הפנייה לאוסטאופת מוסמך שיטפל לכם בכאבי הצוואר מהשורש.

לא שמעתם מעולם על אוסטאופת?

אוסטאופת הוא איש מקצוע שיודע לפתור בעיות הקשורות למגוון אזורים בגוף: צוואר, גב עליון ותחתון, ראש, אוזניים, כתפיים, ברכיים, ירכיים, ידיים, גפיים, ועוד מגוון בעיות שונות בגוף כמו: פריצות דיסק, מיגרנות, יציבה לקוייה, עקמת, תחושות נימול, שיקום אחרי ניתוח ועוד.. מה שמייחד את האוסטאופת משאר הרופאים הינו שהאוסטאופת מטפל בבעיות וכאבים שונים על ידי מגע יד בלבד, מעצם הידיעה כי מבנה הגוף ותפקודו קשורים יחדיו. לכן הטיפול נעשה על מקור הבעיה ולא על הסימפטום שלה.