איך לשחרר שרירים תפוסים?

איך לשחרר שרירים תפוסים

תוכן עניינים

זה קורה לכולנו מעת לעת ובמקרים רבים לאחר שביצענו פעילות ספורטיבית מאומצת – השרירים בגוף נתפסים והכאבים חזקים ובעיקר מפריעים לנו בהתנהלות שגרתית. במאמר זה נסקור מספר שיטות להפחתת הכאבים בעקבות שרירים שנתפסו.

למה השרירים נתפסים?

השרירים נתפסים מסיבות שונות אך בדרך כלל כתוצאה מפעילות גופנית שאינה שגרתית אשר מתבצעת בעצימות גבוהה. כאבים אלו מעיד על כך שהפעולה שבוצעה, אינה מתאימה ליכולותיו הנוכחיות של השריר.

איך משחררים שרירים שנתפסו?

בשביל לשחרר שריר תפוס, עלינו לבצע פעולות מסוימות אשר יכולות בהחלט להקל על הכאב. מיד נסקור את הפעולות השונות אך חשוב להבין כי לאחר כמספר ימים, הכאב צפוי לחלוף מעצמו ולכן במוקדם או במאוחר, תחושו בהקלה גם מבלי לנקוט פעולות אקטיביות וזאת בהנחה ומדובר על שריר תפוס ולא על כאבים אשר נוצרו מסיבה אחרת כמו פציעה, קרע בשריר וכדומה.

טיפול אוסתאופתי להפחתת הכאב

מדובר בשיטת טיפול טבעית אשר מתאימה מאוד למי שסובל מכאבי ראש, גב, צוואר, ברכיים ואזורים נוספים. בשיטה זו הטיפול מתבצע באמצעות מגע יד בלבד וללא שמנים, כדורים או עזרים נוספים. יתרון מרכזי בשיטה זו הוא שמדובר בשיטה אשר מתאימה מאוד למטופלים בכל גיל ואפילו לנשים בהריון.

טיפול אוסתאופתי להפחתת הכאב

שחרור שריר תפוס בעזרת אקדח עיסוי פיזיותרפי מקצועי היא אחת מהדרכים הנפוצות שבעזרתן נוכל לגרום להפגה בכאבים העזים. האקדח עוזר מאוד בהפחתת דלקות, שיפור טווח התנועה, הזרמת דם ועיסוי של השרירים. המכשיר מתאים מאוד לעיסוי של אזור הגב, הצוואר, הרגליים ושרירים נוספים.

טיפול אוסתאופתי להפחתת הכאב

כולנו מכירים את המשחה "בנגיי" אשר נחשבת לאחת מהמשחות הנפוצות בשוק כאשר מדובר על שחרור שרירים תפוסים. מדובר על הקלה זמנית בכאבי שרירים ומפרקים והמשחה אפקטיבית מאוד כאשר מדובר על כאבי בגב העליון והתחתון.

מנוחה לשרירים תסייע בהחלמה

אם תקפידו לא לאמץ את השרירים התפוסים במהלך הימים ואפילו השבועות הקרובים, תוכלו להרגיש הקלה משמעותית בכאבים. במידה ובכל זאת תצטרכו להזיז את השרירים בשל עבודה או אימונים שעליכם לקיים, עשו זאת בצורה הדרגתית ובצורה מתונה.

חימום האזור בשיטות שונות

אפשר לבצע את החימום בעזרת כריות חימום אך גם באמצעות אמבטיה חמימה. החימום מגביר את זרימת הדם ונוצרת הפחתה של המתח באזור. פעולת החימום מסייעת להתאוששות מהירה יותר של השריר.

לסיכום, ישנן דרכים שונות אשר יכולות להיות אפקטיביות בהקלה על כאבי שרירים תפוסים. השיטות הנפוצות הן אוסתאופתיה, עיסוי האזור וחימומו, מריחה של משחות ותכשירים וכמובן גם מנוחה. ניתן לשלב בין שיטות שונות אך יש לעשות זאת בצורה מבוקרת והדרגתית. זכרו שבסופו של דבר, הזמן מרפא את כאבי השרירים וככל שיעברו הימים, סביר להניח כי תחושו בהקלה באזור זה.

אולי יעניין אותך גם:

טיפול טבעי לכאב

טכנולוגיית IDD - טיפול בטוח ויעיל לכאבי גב ובעיות עמוד שדרה כולל פריצות דיסק / בלט דיסק!

דילוג לתוכן