טכניקות לטיפול באוסטאופתיה

תוכן עניינים

אוסטאופתיה – הגדרה:

אוסטאופתיה הינה שיטת טיפול אלטרנטיבית לטיפול בבעיות שרירים ועצמות ע"י עיסוי ידני. שיטה זו התפתחה בסוף המאה ה-19  ידי דר' אנדרו טיילור סטיל בארה"ב. דר' אנדרו ניסה למצוא פתרון לטיפול בכאבים שמופיעים למטופלים לאחר ניתוח, אך האמין כי עדיף להשתמש בדרכי טיפול הוליסטיות ולאו דווקא בדרכים הקונבנציונליות עליהם ממליצים רופאים. כך נוסדה האוסטאופתיה שכיום משפרת את איכות חייהם של מיליוני בני אדם מידי שנה ברחבי העולם.

טיפול באוסטאופתיה:

קיימות מגוון בעיות הקשורות בשרירים / עצמות שאוסטאופת מקצועי יכול לפתור, כגון: כאבי גב עליון / תחתון, כאבים בצוואר, פריצת דיסק או בלט,  כאבי ראש, מיגרנות, כאבים כרוניים והגבלות בתנועה בכתפיים, ברכיים, ירכיים, ידיים, שיקום לאחר טראומה או ניתוח וכו…

מטופל שיבחר לטפל בכאבים ע"י טיפול אוסטאופתי יזכה לטיפול שנעה ע"י מגע ידני בלבד! הטיפול יכלול לחיצות ומתיחות עדינות, הנעות ומניפולציות שכל מטרתן הינה לשחרר אזורים בעייתיים ומוגבלי תנועה ולהחזירם לתפקוד מלא ותקין. טיפול זה מומלץ לכל הגילאים, החל מתינוקות ועד לקשישים.

טכניקות טיפול:

בתחום האוסטאופתיה קיימות 3 טכניקות לטיפול בכאבים:

  1. אוסטאופתיה בשיטת קראניו-סאקראל – טכניקות טיפול בגולגולת ובקרומי המוח:
    טיפול זה הינו טיפול עדין ומדויק אשר באמצעותו ניתן לשפר את יכולת התנועה של עצמות הגולגולת וכתוצאה מכך, להסדיר את הקצב של התנודתיות שלהן. טכניקה זו גורמת לשחרור מתחים בקרום החיצוני של המוח ולשיפור בזרימת הנוזל המוחי-שידרתי אל עצם העצה.
  2. אוסטאופתיה סטרוקטוראלית – טכניקות טיפול מבניות:
    בעזרת טיפול זה ניתן לפתור בעיות במערכת שלד-שרירים: מפרקים, שרירים, גידים, רצועות ורקמת החיבור. בעזרת הטיפול הידני של האוסטאופת, הכולל לחיצות ומשיכות ומניפולציות שונות, משפר את יכולת התנועה של עמוד השדרה ושל הגפיים ומחזיר את מערכת השלד-שרירים למבנה המקורי שלה.
  3. אוסטאופתיה ויסראלית – טכניקות טיפול באיברים פנימיים:
    בעזרת טיפול זה ניתן לטפל באיברים הפנימיים לטובת שיפור התפקוד שלהם. בעזרת הטיפול הידני של האוסטאופת, הכולל עיסוי ומגע עדין של האיברים הפנימיים הנמצאים בחלל הבטן והחזה, מפחית את הכאב, משפר את תפקוד המערכות ומונע הקרנת כאב לאזורים אחרים בגוף. בעזרת הטיפול מושפעת באופן ישיר מערכת העצבים האוטונומית.

אולי יעניין אותך גם:

טיפול טבעי לכאב

טכנולוגיית IDD - טיפול בטוח ויעיל לכאבי גב ובעיות עמוד שדרה כולל פריצות דיסק / בלט דיסק!

דילוג לתוכן