דברים שכדאי לדעת על הרפואה המשלימה

תוכן עניינים

ניתן להגיד כי בעשור האחרון עולם הרפואה המשלימה תופס יותר ויותר מודעות בקרב הציבור הישראלי, נראה כי אנשים באמת מבינים שיש דרכים נוספות לטפל בסוגים שונים של בעיות מלבד הרפואה הקונבנציונאלית. נכון להיום זה מובן אפילו למערכת הבריאות שמשלבת פתרונות משלימים בשירותים מלווים לרפואה הקונבנציונאלית.  אז נכון, שבהתחלה מי שאמר את המילה "יוגה" או "שיאצו"  היה מצטייר טיפה מוזר אבל היום תוכלו למצוא שעורי יוגה באופן טבעי כמעט בכל חדר כושר שמשלב פעילויות למנויים.

מה זה רפואה משלימה?

רפואה משלימה היא מערכת טיפולית המבוססת על גישות הוליסטיות, המתייחסות לאדם כמכלול שלם של גוף, נפש ורוח. היא כוללת מגוון שיטות טיפול שונות, כגון דיקור סיני, שיאצו, טווינא, רפואה טבעית, ארומתרפיה, רפלקסולוגיה, הומאופתיה ועוד.

רפואה משלימה אינה מחליפה את הרפואה הקונבנציונלית, אלא מהווה טיפול משלים לה, המסייע לשפר את איכות החיים ואת היעילות של הטיפול הקונבנציונלי.

שמדברים על רפואה משלימה מדברים על מגוון רחב של שיטות טיפול שמקורן מגיע ממקומות שונים ומגוונים בעולם. חשוב להבין שכל שיטת טיפול מבוססת על המון הבנה, התנסות ותהליך שנבנה באופן הדרגתי על פני שנים. הרפואה המשלימה מציעה לך אלטרנטיבה בריאה יותר, טבעית יותר ופחות פולשנית אשר הוכיחה את יעילותה באין ספור דרכים…

אחד ההבדלים המשמעותיים שהרפואה המשלימה מציעה לך היא גישה בריאה יותר מול הדבר הזה שנקרא בריאות. ברוב השיטות מתייחסים לבריאות כאל דרך חיים ולא כמשהו שצריך לטפל בו רק שיש בעיה. במילים אחרות, אנו ממליצים לך להתנסות ברפואה זו בעודך בריא! למה לחכות שהחולי יבוא כדי לתחזק את הבריאות שלנו?!

מה זה רפואה משלימה?

אין הגדרה אחת מקובלת לרפואה משלימה. ארגון הבריאות העולמי (WHO) מגדיר אותה כ"מכלול מערכות, שיטות וגישות רפואיות שאינן חלק מהרפואה המערבית המסורתית".

האגודה הישראלית לרפואה משלימה (AIM) מגדירה אותה כך:

"רפואה משלימה היא מערכת טיפולית המבוססת על גישות הוליסטיות, המתייחסות לאדם כמכלול שלם של גוף, נפש ורוח. היא כוללת מגוון שיטות טיפול שונות, כגון דיקור סיני, שיאצו, טווינא, רפואה טבעית, ארומתרפיה, רפלקסולוגיה, הומאופתיה ועוד."

איך הרפואה המשלימה יכולה לעזור לי?

ובכן, זו שאלה רחבה ביותר מאחר ולכל אחד יש צורך אישי שונה. מה שכן ניתן לציין זה שהשיטות השונות עזרו לאין ספור אנשים ברחבי העולם להרגיש טוב יותר בבעיות רבות כגון: כאבים בגב, כאבי ראש, חוסר יציבה, בעיות מפרקים, בעיות פנימיות או כמעט כל דבר שעולה על דעתכם…
הדרך הטובה ביותר לדעת אם שיטת טיפול יעילה עבורך היא פשוט להתנסות בה! כמובן שמומלץ לדעת קצת יותר רגע לפני שקובעים טיפול אבל ברוב המקרים אין לכם יותר מידי מה להפסיד, רוב השיטות הן בטוחות לגמרי ככה שיש לכם פשוט רק מה להרוויח.

שיטות טיפול ברפואה משלימה

רפואה משלימה כוללת מגוון רחב של שיטות טיפול, הנבדלות זו מזו בגישתן, בטכניקות הטיפוליות שלהן וביעילותן.

✤ דיקור סיני: שיטה המבוססת על גירוי נקודות מסוימות בגוף באמצעות מחטים דקיקות.

✤ שיאצו: שיטה יפנית של עיסוי רפואי.

✤ אוסטאופתיה: טיפול ידני המשפר את התנועה והתפקוד של הגוף.

טיפול IDD: טיפול מכני המפחית כאב ומתיחה בעמוד השדרה.

✤ טווינא: שיטה סינית של עיסוי רפואי.

✤ רפואה טבעית: שיטה המבוססת על שימוש בצמחי מרפא, תוספי תזונה, דיאטה נכונה והימנעות מגורמים מזיקים.

✤ ארומתרפיה: שימוש בשמנים אתריים לטיפול במגוון בעיות רפואיות ונפשיות.

✤ רפלקסולוגיה: שיטה המבוססת על גירוי נקודות מסוימות בכפות הידיים והרגליים.

✤ הומאופתיה: שיטה המבוססת על מתן מינונים זעירים של חומרים טבעיים, שגורמים לאותו סימפטום שאותו הם אמורים לטפל בו.

✤ ועוד… 

יעילות רפואה משלימה

יעילותה של רפואה משלימה נמצאת במחקר מתמשך. מחקרים רבים הראו כי טיפולים משלימים יכולים להיות יעילים לטיפול במגוון בעיות רפואיות, כגון כאבים, לחץ דם גבוה, חרדה, דיכאון, הפרעות שינה ועוד.

עם זאת, חשוב לציין כי לא כל הטיפולים המשלימים יעילים באותה מידה, וכי ישנם טיפולים שאינם יעילים כלל. בנוסף, חשוב לבחור מטפל מוסמך ומיומן, שעבר הכשרה מקצועית מתאימה.

על אוסטאופתיק קליניק

אוסטאופתיק קליניק היא מרפאה לרפואה משלימה, המתמחה בטיפולים אוסטאופתיים וטיפול IDD. המרפאה ממוקמת בבאר שבע, והיא נוהלת על ידי איגור מונסטירסקי, אוסטיאופת מוסמך בעל ניסיון של למעלה מ-13 שנים.

במרפאה מטפלים במגוון בעיות רפואיות, כגון:

  • כאבי גב, צוואר, כתפיים ומיגרנות
  • כאבי מפרקים, שרירים וגידים
  • בעיות עיכול, נשימה ומערכת העיכול
  • חרדה, דיכאון והפרעות שינה

הטיפולים במרפאה מתבצעים באמצעות טכניקות אוסטאופתיות עדינות ומדויקות, המטרתן לשפר את התנועה והתפקוד של הגוף. בנוסף, המרפאה מציעה טיפול IDD, המסייע להפחית כאב ומתיחה בעמוד השדרה.

אוסטאופתיק קליניק היא מרפאה מקצועית ומובילה, המציעה טיפולים איכותיים ויעילים במגוון בעיות רפואיות.

אולי יעניין אותך גם:

טיפול טבעי לכאב

טכנולוגיית IDD - טיפול בטוח ויעיל לכאבי גב ובעיות עמוד שדרה כולל פריצות דיסק / בלט דיסק!

דילוג לתוכן