כל מה שרציתם לדעת על טיפול אוסטאופתיה

תוכן עניינים

השאירו פרטים למידע נוסף

אוסטאופתיה מה זה בכלל?

נתקלתם במידע אודות שיטת טיפול שנקראת "אוסטאופתיה" ואין לכם מושג במה מדובר?  על זה בדיוק עוסק המאמר הבא, כל מה שרציתם לדעת בנושא טיפול אוסטאופתיה…

אוסטאופתיה היא שיטת אבחון וטיפול ידנית, המבוססת על הרעיון שהגוף הוא יחידה שלמה, והפרעות בחלק אחד שלו עשויות להשפיע על חלקים אחרים. אוסטאופתים מאמינים שחוסר איזון או הפרעה במערכות הגוף, כגון מערכת השלד, השרירים, העצבים, כלי הדם והרקמות הרכות, יכולים להוביל לכאב, חוסר תפקוד ולבעיות בריאותיות אחרות.

חמישה עובדות שכדאי לדעת על טיפול אוסטאופתיה

1. ללא תופעות לוואי וסיכונים.
מדובר בשיטת טיפול שנחשבת לבטוחה ביותר שאינו כוללת תופעות לוואי לא רצויות. למעשה, הטיפול נחשב כה בטוח עד כדי כך שישנו טיפול ייחודי המיועד רק לתינוקות שנקרא קרניו סקראל אשר מיועד לכולם אך נפוץ בעיקר בקרב תינוקות בכל גיל (טיפול שונה שנחשב לחלק משיטת האוסטאופתיה).

2. יעיל מול בעיות שונות
אוסטאופתיה יכולה לסייע בבעיות בריאותיות שונות אך נחשבת יעילה במיוחד בבעיות הקשורות למפרקים וחוליות. הטיפול מתאים לאנשים הסובלים מבעיות גב שונות (פריצת דיסק עליונה ותחתונה, בלט דיסק וכד'), בעיות ברכיים, בעיות בצוואר, כאבי ראש והרשימה עוד ארוכה…

3. מתאים לכולם
מאחר והשיטה היא טבעית לחלוטין ומציעה מענה למכלול גדול של בעיות, ניתן להגיד כי הטיפול מתאים ממש לכולם אין זה משנה גזע, מין, או גיל…

4. טיפול שאינו פולשני – הטיפול מתבצע ברוב המקרים עם ביגוד מלא ואינו נחשב לפולשני, לכן מומלץ מאוד להגיע עם בגדים נוחים לטיפול אשר יאפשרו גמישות לגוף ללא הסרת הבגדים. במקרים מסוימים ייתכן חשיפה ממוקדת של אזור בגוף אך לא בצורה חושפנית.

5. לרוב דרוש סדרת טיפולים – זה ידוע שטיפול בבעיה בריאותית היא לא נוסחת קסם אך חשוב לציין זאת בכל זאת, אין מדובר בטיפול אחד ודי לפתרון כל בעיה אפילו הקטנה ביותר. על אף שמטופלים רבים מעידים על שיפור והקלה בכאב כבר אחרי הטיפול הראשון, ברוב המקרים על מנת להרגיש תוצאה אמתית יש לתת ניסיון אמיתי לטיפול ולעבור מספר טיפולים לפחות לפני שמקבלים החלטה האם השיטה מסייעת או לא.

אוסטאופתיה מה זה

במה מטפלת אוסטאופתיה?

האם אוסטאופתיה מתאימה לכולם?

אוסטאופתיה בדרך כלל בטוחה ויעילה, אך ישנם מקרים מסוימים שבהם היא אינה מתאימה. לדוגמה, אוסטאופתיה אינה מומלצת לאנשים עם מצבים רפואיים חמורים, כגון שבץ מוחי, התקף לב או גידול.

השיטה נחשבת בטוחה וללא תופעות לוואי.

השלב הראשון - אבחון מקצועי

הגישה של טיפול אוסטאופתיה הינה טיפול ממוקד רק לאחר הבנת מקור הבעיה של המטופל. מטרתו של המטפל היא באמת לנסות ולתת מענה אמיתי לפתרון הבעיה, על מנת לעשות זאת צריך ראשית לאבחן את מקורה האמתי בכדי שניתן יהיה להתאים את הטיפול באופן אישי לבעיה של המטופל.

כיצד מתבצע אבחון אוסטאופתי?

אבחון אוסטאופתי מתחיל בשיחה עם המטופל על ההיסטוריה הרפואית שלו, התסמינים שהוא חווה והפעילות היומיומית שלו. לאחר מכן, האוסטאופת מבצע בדיקה גופנית מקיפה, הכוללת בדיקת מנח הגוף, טווח התנועה, טונוס השרירים והתחושה.

כיצד מתבצע טיפול אוסטאופתי?

טיפול אוסטאופתי משתמש במגוון טכניקות, כולל:

מניפולציה: שימוש בלחץ ידני כדי להניע את המפרקים והרקמות

✤ מתיחות: מתיחת השרירים והרקמות הרכות

✤ עיסוי: עיסוי של השרירים והרקמות הרכות

✤ טכניקות אנרגטיות: טכניקות המשתמשות באנרגיה כדי לשפר את זרימת הדם והלימפה

כיצד מתבצע אבחון אוסטאופתי?

טיפול אוסטאופתי בדרך כלל נמשך 30-60 דקות.

כמה טיפולים נדרשים?

מספר הטיפולים הנדרש תלוי בחומרת הבעיה. במקרים קלים, עשוי להספיק טיפול אחד או שניים. במקרים מורכבים יותר, עשויים להיות דרושים מספר רב יותר של טיפולים.

אוסטאופתיה סיכונים

אוסטאופתיה היא שיטת טיפול ידנית בטוחה בדרך כלל, אך כמו בכל טיפול רפואי, קיימים סיכונים מסוימים.

הסיכונים העיקריים של אוסטאופתיה כוללים:

כאבים: טיפולים אוסטאופתיים עשויים לגרום לאי נוחות קלה במהלך הטיפול ואחריו. במקרים נדירים, הכאבים עשויים להיות חמורים יותר.

✥ סיבוכים במצבים רפואיים קיימים: אוסטאופתיה אינה מומלצת לאנשים עם מצבים רפואיים חמורים, כגון שבץ מוחי, התקף לב או גידול. טיפול אוסטאופתי עשוי להחמיר את מצבים אלו.

חשוב לציין כי לפני הטיפול עצמו מתבצע אבחון שמטרתו להבין את מצב המטופל, אופי הטיפול והתאמת הטיפול. חשוב לבחור אוסטאופת מוסמך, בעל ניסיון בטיפול בבעיות דומות לבעיות שלך. לפני הטיפול, מומלץ לשוחח עם האוסטאופת על הסיכון לתופעות לוואי.

השאירו פרטים למידע נוסף

אולי יעניין אותך גם:

טיפול טבעי לכאב

טכנולוגיית IDD - טיפול בטוח ויעיל לכאבי גב ובעיות עמוד שדרה כולל פריצות דיסק / בלט דיסק!

דילוג לתוכן