ההבדל בין עיסוי לטיפול אוסטאופתי

רקע כללי – עיסוי:

עיסוי, או בשמו הנפוץ יותר מסאז' (מקור השם באנגלית Massage), מוכר לנו בעיקר כמשהו מפנק, מתנת יומולדת כיפית או פינוק אישי אך צריך לזכור שהעיסוי הגיע מעולם הרפואה ההוליסטית. העיסוי הינו שיטת טיפול עתיקה, אשר השתמשו בו לצורך ריפוי כאבים ובעיות רפואיות שונות.

העיסוי הינו שיטת טיפול המבוססת על מגע ידני באמצעות שפשוף ולחיצה באזורים שונים הכואבים בגוף המטופל.

רפואה הוליסטית:

העיסוי הינו טיפול ששייך לעולם הרפואה ההוליסטית אשר משתמשת בכלים ושיטות אלטרנטיביות, שלא קיימות ברפואה המדעית= הקונבנציונלית. הרפואה ההוליסטית לא נוסדה במטרה להחליף את הרפואה הקונבנציונלית אלא לתת פתרונות טיפול נוספים ומשלימים למניעה ופתרון בעיות, כאבים ומחלות בגופנו. הרפואה ההוליסטית כוללת בתוכה מגוון רחב של שיטות וטכניקות ריפוי שקיימות אלפי שנים.

סוגי עיסויים:

העיסוי הינו טיפול רפואי המתחלק ל-3 קטגוריות מרכזיות:

Soft Tissue Massage – עיסוי שמטרתו העיקרית היא שיפור זרימת הדם. סוגי עיסויים הקשורים קטגוריה זו: עיסוי שוודי, עיסוי צרפתי, אסלן מסאז'.

Deep Tissue Massage – עיסוי שמטרתו העיקרית הינה לטפל ברקמות עמוקות, בעיקר ברקמות חיבור. סוגי עיסויים הקשורים קטגוריה זו: עיסוי אורתופדי, שיטת רולפינג.

Energetic Massage- עיסוי שמטרתו העיקרית הינה להזרים אנרגיה לגוף. סוגי עיסויים הקשורים קטגוריה זו: שיאצו, טווינה, עיסוי תאילנדי.

אוסטאופתיה:

ראשית נכון להתחיל בכך שבשונה מעיסוי, טיפול אוסטאופתי לא נעשה באמצעות שמנים או עזרים. בנוסף, הטיפול נעשה בלבוש מלא.

אוסטאופתיה זוהי שיטת טיפול אשר התפתחה בסוף המאה ה-19  ידי דר' אנדרו סטיל בארה"ב וכיום משפרת את איכות חייהם של מיליוני בני אדם מידי שנה ברחבי העולם. אוסטיאופתיה היא למעשה תורה שלמה העוסקת באבחון וריפוי באמצעות עיסוי המבוסס מגע יד. אוסטיאופתיה הינה שיטה המבוססת על ידע והבנה עמוקה בתחומים רחבים: פיזיולוגיה, אנטומיה, ביו-מכניקה וכדומה כאשר יסודות השיטה מבוססים על כך שקיים קשר הדוק בין מבנה הגוף לבין תפקודו בפועל, ולכן באמצעות טיפול בשיטת אוסטאופתיה ניתן מענה למקור הבעיה עצמה ולא בסימפטומים.

בעזרת טיפול בשיטה זו ניתן לפתור בעיות רבות כגון: כאבי גב עליון / תחתון, כאבים בצוואר, פריצת דיסק או בלט, כאבי ראש, מיגרנות, צלצולים באוזניים או סחרחורות, יציבה לקויה / עקמת, כאבים כרוניים והגבלות בתנועה בכתפיים, ברכיים, ירכיים, ידיים, שיקום לאחר טראומה או ניתוח, סקרואילאיטיס / סכיאטיקה, חוסר תחושה ונימול בגפיים, תינוקות- הפרעות התפתחות וגדילה, לידות טראומתיות, בעיות למידה, קשב וריכוז אצל ילדים ומבוגרים, נשים בהריון-כאבי גב ורגלים, הכנה ללידה, אסטמה ומחלות דרכי הנשימה כרוניות, פיברומיאלגיה ועוד…