פריצת דיסק בגב

נגן וידאו

אולי נכון להתחיל עם העובדה שפריצת דיסק היא אחת הבעיות הכי נפוצות שמדברים על כאבי גב.
אתגר זה משפיע על איכות חייהם של רבים מהאוכלוסייה, לעתים באופן משמעותי והרוב הגדול לא ממש יודע איך להתמודד עם הבעיה ופשוט “חיים” איתה…

למה הכוונה פריצת דיסק?

על מנת להבין מה זה פריצת דיסק ראשית חשוב להבין מה הוא דיסק.
עמוד השדרה שלנו בנוי מ-24 חוליות אשר יושבות סמוך אחת ליד השנייה. הדיסק למעשה משמש כמערכת אשר בולמת ומרככת את התנועה של עמוד השדרה. הדיסק הנו קשיח ובעל מבנה סחוסי, דומה בצורתו לטבעת עגולה ובתוכו יש נוזל שמרקמו כשג’ל.
מקרה בו הדיסק נפגע נקרא למעשה בשפה המקצועית פריצת דיסק. במילים אחרות, הדיסק פורץ החוצה מהמקום הטבעי שלו ובכך יוצר תחושה של כאבי גב…

השאירו פרטים למידע נוסף

מה מאפיין פריצת דיסק?

  • אין כאבים מוגדרים שמאפיינים את כל מי שסובל מפריצת דיסק. 
    הכאבים יכולים להתאפיין ברמות שונות של כאב, תלוי בגודל הפגיעה בדיסק. העניין הוא שמדובר בבעיה שלא נפתרת מעצמה ואם לא דואגים לטפל היא יכולה להשפיע באופן די מהותי על שיגרת החיים. כאבים של פריצת דיסק יכולים בהחלט לשבש את התכניות ולשבץ במקומן מנוחה שמלווה עם המון כאבים.

  • לפי השפה המקצועית ישנן שלושה מקרים שמאפיינים פריצת דיסק:

    בלט דיסק – מאפיין מצב בו יש פגיעה קלה יחסית בעיקר במעטפת החיצונית של הדיסק וקיימת בליטה של הדיסק החוצה.

    בקע דיסק – מאפיין מצב בו יש פגיעה משמעותית במעטפת הדיסק ותכולתו למעשה בוקעת החוצה.

    פריצת דיסק – זהו המצב שבו תכולות של הדיסק כבר פורצת החוצה מהמעטפת שלה.  

  • לרוב ישפיע על אזורים נוספים בגוף.
    מאחר והדיסק נמצא בעמוד השדרה במקום קרוב מאוד לאזור בו נמצאים עצבים, כל לחץ על החוליות החלשות יכולות לגרום לכאבים עזים שלרוב מלווים בכאבים באזורים נוספים. למעשה הקרבה לעצבים גורם להקרנה של הכאב לאזורים נוספים מלבד המקור…
    פגיעה בחוליות שונות יקרינו לאזורים שונים. לדוג’: אנשים שסובלים מפריצת דיסק וכאבים בגב התחתון במקרים רבים יתלוננו עם הקרנה של הכאב גם לאזור הרגליים.

הסיבות העיקריות לפריצת דיסק:

רוב האנשים מרימים משקל בצורה לא נכונה!
העניין הוא שאם מרימים פעם אחת באופן לא נכון משקל כבד מידי, זה יכול לגרום לפריצה של הדיסק.  רוב האנשים מכופפים את כל הגוף כלפי מטה ובכך כל העומס מגיע ישירות לשרירי הגב בתחתון. הצורה הנכונה להתכופף עם באמצעות כיפוף הברכיים, כך העומס מתחלק עם שרירי הרגליים והגב התחתון .

שחיקה של הגוף וחוסר תחזוקה של השרירים.
כמו כל דבר בחיים, גם את שרירי הגוף שלנו אנו צריכים לתחזק על מנת שיהיו בריאים. חוסר פעילות גופנים לאורך זמן למעשה מחלישה את השרירים וניוון שלהם. במילים אחרות, השריר יהיה חלש ולא יוכל להתמודד עם לחץ כמו שצריך ולכן יוכל להיפגע ביתר קלות.

פריצת דיסק טיפול יעיל ובטוח!

שיטות הטיפול של אוסטאופתיק קליניק מתמקדות במקור הבעיה על מנת לתת פתרון אמיתי לטווח ארוך.
על ידי טיפול ממוקד במקור הבעיה, המטפל גורם להפחתה של הלחץ על גבי הרחבה בין שתי החוליות, בנוסף ייבצע טיפול בשרירים העוטפים את מקור הבעיה.

אם גם אתם רוצים להחזיר את איכות החיים שלכם ולחיות עם פחות או ללא כאב כלל, נשמח לדעת יותר על הבעיה הספיצית שלכם. גלו עוד על שיטות הטיפול שלנו…

טיפול טבעי לכאב? צרו איתנו קשר.

טיפול טבעי לכאב

טכנולוגיית IDD - טיפול בטוח ויעיל לכאבי גב ובעיות עמוד שדרה כולל פריצות דיסק / בלט דיסק!

דילוג לתוכן