מה הקשר בין פיברומיאלגיה ובין אוסטאופתיה?

פיברומיאלגיה.. מה המשמעות של המילה הארוכה הזו?

פיברומיאלגיה הינה מחלה שרוב האוכלוסייה שחולה בה הן נשים. תסמונת זו משפיעה ופוגעת בשרירים וברקמות אשר בגוף האדם. המחלה בדרך כלל משבשת את מהלך היום של אלו הסובלים ממנה מכיוון שזהו כאב חד שיכול להופיע ולהתפשט בכל חלקי הגוף. זוהי תסמונת שקשה לזהות מכיוון שחלק מהתסמינים שלה הנם תסמינים שדומים מאוד למחלות אחרות כמו כאבים פיזיים בשרירים, תשישות ועוד. חוץ מהתסמינים הללו, לחולים עם פיברומיאלגיה יש בדרך כלל סף כאב נמוך יותר ונוכחות נמוכה יותר של כימיקלים מוחיים שגורמות לתחושות כמו רגישות מוגברת, נוקשות, שרפה, נימול בחלקי הגוף התכווצויות, שינוי במצבי הרוח ובעיקר עייפות. עם כל אלו, מאוד קשה לנהל חיים שגרתיים.

הדגש בריפוי התסמונת הוא הטמעת אורח חיים בריא, זוהי הדרך הטובה ביותר להפחתת התסמינים. משום שכיום אין תרופה מסוימת המרפאת את המחלה ולרוב היא אינה נעלמת מעצמה, ישנן כמה וכמה דרכים לטפל בפיברומיאלגיה על מנת להפחית, לשלוט בכאבים וללמוד לשפר את יכולת התפקוד הגופני כמה שאפשר ביום יום.. הדרכים לטיפול לרוב משלבים פעילות גופנית לחיזוק השרירים, יוגה וטאי צ'י, הידרותרפיה, טיפולים נפשיים, תזונה נכונה, הימנעות מעישון וטיפולים תרופתיים הכוללים תרופות ממכרות ולא מומלצות.

טיפול נוסף שיכול להועיל לתסמונת הוא טיפול באוסטאופתיה. זוהי שיטת טיפול המוצעת  על ידי מטפל באמצעות כף היד וגישתה היא שגוף האדם הוא יחידה אחת, שבכל הרמות, המבנה הגופני והתפקוד קשורים זה בזו. זאת אומרת, שהאדם הוא שלם ומאוחד ולא רק אוסף חלקים אנטומיים שאין ביניהם קשר. השיטה מתמחה במניפולציות וחיזוק השרירים והשלד על ידי לחיצות עדינות ועיסויים בחלקי הגוף לשיכוך הכאב. למטופל עם פיברומיאלגיה יש כאב רחב ומרווח, הכולל את כל אזורי הגוף ולכן, המטרה בטיפול על ידי שיטה זו היא להקל על איכות החיים של הסובלים מהמחלה, לשכך את כאבי השרירים ולעזור בבעיות השינה והעייפות הנובעות כתוצאה מהתסמונת. כמובן שבנוסף לטיפול האוסטאופתי, על המטופל לדאוג לתזונה נכונה ופעילות גופנית, על ידי שילוב של כל אלו, המערכות בגוף יחלו לעבוד כיחידה מתואמת ויורגש שיפור והתאוששות טובה.