כאבי גב עליון

נגן וידאו

כאבי גב עליון הם בעיה שכיחה מאוד, המופיעה בכ-80% מהאוכלוסייה בשלב כלשהו בחייהם. הכאבים יכולים להיגרם ממגוון גורמים ויכולים להשפיע באופן משמעותי על איכות החיים, ולהוביל לקשיים בתנועה, בשינה ובתפקוד היומיומי.

אולי כדאי להתחיל בעובדה מעניינת, ברוב המקרים בהם אנשים סובלים מכאבי גב עליון, מדובר באורך חיים לא נכון ולאו דווקא בבעיה כרונית (אין זה סותר את העובדה כי יש שסובלים מכאבים מכאב באופן כרוני). עניין שמחזק נקודה זו העובדה שרק 1% מפריצות הדיסק בגב הן באזור הגב העליון…

הגב העליון נחשב לאזור חזק  ויציב יחסית ביחס לאזורים אחרים בעמוד השדרה ותפקידו בעיקר להעניק יציבה איתנה לגוף ולשמור על חלקים פנימייםבזכות חוזקו הוא לא נפגע כל כך בקלות (אלא אם כן מדובר בפגיעה ממוקדת עקב תאונה וכד’) ולרוב מדובר בכאבים שניתן לפתור על ידי יצירת שינוי באורך החיים.

השאירו פרטים למידע נוסף

סיבות שכיחות לכאבים בגב העליון:

פגיעה ממוקדת באזור.
כל פגיעה באזור הגב העליון כגון תאונת דרכים, נפילה, מכה חזקה וכד’. כמובן שכל מקרו הוא לגופו ותלוי בעוצמת הפגיעה.

 לחץ / Stress.
ידעת  שלחץ נפשי הוא גורם המוות מספר 1 בעולם?! היום מודעים יותר מתמיד אודות הקשר ההדוק בין הנפש לגוף ומבינים כמה אחד משפיע על השני. אם מתייחסים לגב העליון, בזמן שאנחנו במתח השרירים שלנו ממש מתכווצים. לכן לחץ נפשי באורך קבע יכול להשפיע כה רבות על הגב העליון…

אורך חיים לא בריא.
אחת הסיבות העיקריות לכאבי גב עליון היא עניין של יציבה לא נכונה של הגוף לאורך זמן. לדוג: ישיבה ממושכת לא נכונה מייצרת לחץ על חוליות הגב העליון ובכך גורמות לכאבים, שרירים לא מתוחזקים נחלשים עם הזמן ומתפקדים פחות טוב עם העומס במהלך היום, משקל לא מאוזן של הגוף וכד’…

כל סוג של תאונה המובילה למכה חזקה בצוואר יכולה לגרום לכאבים לטווח הקצר והארוך, במקרים כאלו יותר ממומלץ להתייעץ עם אדם שעוסק ברפואה על מנת לטפל בבעיה בהקדם.

ישנם סיבות נוספות…

מציעים לך טיפול טבעי

אוסטאופתיה מעניקה טיפול איכותי עם כאבי גב תחתון ותאפשר לך ליהנות מהקלה משמעותית של הכאב באופן מהיר יחסית… חשוב לציין כי שיטת טיפול זו מתבססת על הבנה עמוקה אודות גוף האדם ומושתתת כולה על אנטומיה, ביו מכניקה ופיזיולוגיה. 

במהלך טיפול אוסטאופתיה המטפל יאבחן לעומק את מקור הבעיה ורק אז יגיע לשלב הטיפול במטרה לטפל ולפתור את הבעיה לתמיד…

טיפים שיעזרו לך להימנע מכאבי גב עליון

פעילות גופנית סדירה.
לפעילות גופנית יתרונות רבים והיא חיונית מאוד לתחזוקת הבריאות לטווח הרחוק. הוסיפו באופן קבוע מעט זמן עבור פעילות גופנית בתכנות השבועי שלכם!
אין לך מספיק משמעת עצמית? כדאי לחפש אחר מסגרת שתייצר זאת עבורכך. לדוג’: חדר כושר, מאמן אישי, חוג שכולל פעילות גופנית וכד’….

נסו לשפר את היציבה.
ליציבה שלך יש משמעות על האופן שבו הגוף מתמודד עם העומס. תפקידה של יציבה נכונה היא לאפשר לגוף ליטול במשקל והלחץ מבלי שיכאב לך. הדרך היחידה לשפר יציבה היא פשוט להיות יותר מודעים לאופן שבו אתם מתנהלים ופשוט לתקן כל הזמן ברגע שאתם מזהים מתי היציבה שלכם לא נכונה… כמו כל דבר, זה בסוף ייהפך להרגל (רק שהפעם בריא עבורך).

למדו להיות אנשים רגועים יותר.
טיפ זה יוכל לשרת אתכם במגוון תחומים בחיים חוץ מגב משוחרר ובריא יותר. שגרת החיים יכולה להצטייר כמלחיצה לפעמים, חשוב לשים את הדברים בפרופורציות המתאימות ולזכור שלחץ אף פעם לא משרת שום מטרה. להיות בלחץ לא עוזר לך עם אף אתגר אלא להפך. נסו למצוא משהו שמרגיע אתכם ושלבו אותו באורך קבע ליומכם. זה יכול להיות כל דבר החל ממוזיקה, קריאה של ספר, או כל דבר אחר שיפיג את הלחץ. 

כאבי גב עליון

טיפול בכאבי גב עליון באמצעות טכנולוגיית IDD

טיפול IDD היא ראשי תיבות של "Intra-Discal Decompression". טיפול זה משתמש במכשיר ממוחשב המפעיל כוח מתיחה על עמוד השדרה, במטרה להקל על הכאבים ולשפר את התפקוד.

הטיפול מתבצע באמצעות מיטה מתכווננת, המאפשרת למטפל להתאים את הכוח והכיוון של המתיחה באופן מדויק למטופל. המתיחה מתבצעת באופן איטי ומבוקר, תוך הקפדה על בטיחות המטופל.

המנגנון הטיפולי

המנגנון הטיפולי של IDD אינו ידוע בוודאות, אך ההנחה היא שהוא פועל בשלושה מישורים:

  • שחרור לחץ על הדיסקים הבין-חולייתיים: המתיחה מפחיתה את הלחץ על הדיסקים, מה שיכול להקל על הכאבים ולהפחית את הסיכון לפריצות דיסק.
  • שיפור זרימת הדם: המתיחה מגבירה את זרימת הדם לעמוד השדרה, מה שיכול לסייע בתהליך הריפוי.
  • שיפור היציבה: המתיחה יכולה לעזור לשפר את היציבה, מה שיכול להפחית את העומס על עמוד השדרה ולהפחית את הסיכון לכאבים חוזרים.

יעילות הטיפול

מחקרים קליניים הראו כי טיפול IDD יעיל בהקלה על כאבי גב עליון. במחקר אחד, שנערך על 100 מטופלים עם כאבי גב עליון כרוניים, נמצא כי טיפול IDD הפחית את עוצמת הכאבים בכ-70% לאחר 12 טיפולים.

טיפול IDD הוא בדרך כלל בטוח ויעיל, וללא תופעות לוואי. 

טיפול IDD הוא טיפול בטוח ויעיל להקלה על כאבי גב עליון. הטיפול מתאים למגוון רחב של בעיות גב עליון, והוא יכול לעזור לשפר את התפקוד היומיומי ולהפחית את הסיכון לכאבים חוזרים.

טיפול טבעי לכאב

טכנולוגיית IDD - טיפול בטוח ויעיל לכאבי גב ובעיות עמוד שדרה כולל פריצות דיסק / בלט דיסק!

דילוג לתוכן