הפרעות קשב וריכוז

נגן וידאו

בשפה המקצועית הפרעות אלו נקראות ADHD, מדובר בראשי תיבות של המילים Attention Deficit and Hyperactivity Disorder –  ליקוי בקשב והפרעות היפראקטיביות.

מדובר בבעיה גופנית מולדת המתבטאת בעיקר בצד הרגשי שבנו ומקורה במוח. בהסבר פשוט, ניתן להגיד כי הפרעות קשב וריכוז זה כאשר אדם מתייחס לכל הגירויים הנמצאים סביבו עם קושי להתמקד בדבר אחד לאורך זמן. אנשים בעלי ADHD לרוב מתקשים בפעולות שדורשות מהן ריכוז מתמשך כגון קריאה של ספר, האזנה לשיעור, כתיבה וכד’.

במאמר זה אנו מתייחסים בעיקר להפרעות קשב וריכוז בקרב בני נוער. בשנים האחרונות גדלה מאוד המודעות לתופעה זו ומחקרים רבים נעשו בקרב ילדים ונוער, התוצאות מצביעות על כל ש 5-10% מבני הנוער סובלים מהפרעות קשב וריכוז ברמה כזו או אחרת. אולי כדאי להוסיף  כי גם אנשים מבוגרים סובלים מהפרעות אלו אך לרוב לא מאבחנים את הנושא ולפי כך גם לא מטפלים בבעיה. לרוב לא מדובר בתופעה חולפת ומעל ל-80% מבני הנוער אינם מחפשים אחר מענה ולכן סובלים מתופעות גם בשלב מאוחר יותר…

ההבדל בין ADHD ל-ADD

האות H למעשה מסמלת את תופעת ההיפראקטיביות. במקרים רבים אנשים שסובלים מהפרעות קשב וריכוז מתנהגים באופן היפראקטיבי המתבטא בחוסר שקט ופעילות יתר.
אך לעומת זאת, ישנם מקרים בהם יש תופעות של הפרעות וקשב ללא התנהגות היפראקטיבית, יכנסו תחת הקטגוריה של ADD.

טיפול טבעי להפרעות קשב וריכוז

רגע לפני שאתם מבקשים מרשם לכדורים (כגון רטלין) נסו קודם לכן פתרונות טבעיים יותר. ישנם אלטרנטיבות שונות הפועלות בשיטות שונות שמטרתן לאזן את הגוף ולאפשר לו לתפקד בצורה טובה יותר ללא חומרים כימיים. אשמח לספר לכם כיצד טיפול קרניו סקראל יכול לסייע לכם בבעית קשר וריכוז. 

כיצד ניתן לזהות הפרעות קשב וריכוז?

התנהגות אימפולסיבית.
יכולה להתבטא במצבים של כעס כאשר קשה לשלוט בכעסים ומגיבים מייד ללא מחשבה תחילה. בנוסף, קושי להתאפק לדברים, זה יכול להתבטא בחוסר יכולת להמתין בתור, קושי להתאפק עד ההפסקה, חוסר סובלנות וכד’.

עודף מרץ, או במילים אחרות היפראקטיביות.
זה מתבטא בצורך גופני להיות כל הזמן בתנועה ותזוזה. ניתן להבחין זאת בקושי לשבת לאורך זמן, דיבור מתמשך באופן לא מאוזן או הפעלת הידיים או הרגליים ברגע שנמצאים במצב של חוסר תזוזה כמו עמידה או ישיבה.

קושי לפעולות המצריכות ריכוז.
פעולות הנראות פשוטות כמו קריאת ספר, הקשבה פעילה בזמן השיעור או הכנת שיעורי בית נהפכות למאתגרות במיוחד גם במצב ולתמיד יש המון רצון. לרוב קושי זה מתבטא בפגיעה בהישגים הלימודיים, חוסר הבנה של הבעיה יכולה לגרום לתלמיד תסכול רב אשר לרוב מתבטא בפגיעה בביטחון העצמי של הנער ואף קשיי הסתגלות.

במידה ואתם מזהים את התופעות שציינו באופן שחוזר על עצמו באורך קבע, ההמלצה היא פשוט ללכת לאבחון מקצועי שמטרתו לבדוק האם אתם סובלים מבעיות קשב וריכוז. אבחון זה נבנה על בסיס קריטריונים בין לאומיים הבנוי על בדיקת מחשב, שאלונים מיוחדים, הערכה התפתחותית ובדיקה אצל הסביבה של הנבדק (לדוג’: לשאול את המורים וההורים שאלות שמצביעות של תופעות של ההפרעה).

טיפול טבעי לכאב

טכנולוגיית IDD - טיפול בטוח ויעיל לכאבי גב ובעיות עמוד שדרה כולל פריצות דיסק / בלט דיסק!

דילוג לתוכן