דורבן ברגל

מה הוא דורבן ברגל? כיצד הוא נוצר? ואיך אפשר לטפל!

דורבן ברגל הוא שם לתופעה די נפוצה שנקראת בשפה המקצועית Plantar Fasciitis, מדובר בדלקת שנוצרת באזור השוק שמוצאה בעצם העקב לכן גורמת לכאבים באזור עכב הרגל. לרצועה זו ברגל תפקיד בפעולות הכי בסיסית כגון הליכה ודריכה ולכן הסובלים מדורבן סובלים גם מהגבלה בתנועה.

כיצד נוצר דורבן ועל הדרך לאבחן…

דורבן ברגל יכול להיווצר ממספר סיבות עיקריות כשהשכיחות ביותר הן כתוצאה מעומס מוגבר על אותה רצועה המייצר מתיחה מוגברת של הרצועה. לחץ חוזר בסופו של דבר מייצר כאבים ובמקרים רבים דלקת באותו האזור.

• עודף משקל
  • בעלי כף רגל שטוח
  • פעילות גופנית מאומצת

כאבים אלו מורגשים בכל לחיצה ומאחר ומדובר באזור העקב, אנשים הסובלים מדורבן מתקשים לדרוך על הרגל ולכן פעולה בסיסית כמו הליכה נהפכת למשימה מורכבת ואי טיפול בבעיה בזמן יכול במקרים מסוימים גם להחמיר עד כדי צורך בניתוח.

על מנת לדעת בוודאות האם יש לכם דורבן או האם מדובר בכאבים יש צורך באבחון מקצועי הכולל צילום של האזור לקבלת מסקנה חד משמעית. אל תסתמכו רק על אבחון אופי הכאב!

טיפול טבעי לדורבן ברגל

אוסטאופתיק קליניק שמחה  לשתף אתכם כי ניתן לטפל בדורבן באמצעות טיפול אלטרנטיבי, טבעי ובטוח וליהנות מתוצאות אמתיות. ניתן למצוא מגוון שיטות טיפול היכולות לסייע בטיפול בדורבן, אנו ממליצים על טיפול אוסטאופתיה בשילוב עם דיקור מערבי (דיקור עמוק).

לאחר לא מעט מטפולים אנו יכולים להגיד בוודאות כי השילוב של שיטות טיפול אלו מסייעות בריפוי יעיל של הדלקת, הפחתת הכאבים ובמקרים רבים ריפוי מלא של המקום והכאב.

חשוב לציין, לפני טיפול אנו מבצעים מול המטופל אבחון מקצועי שמטרתו לאתר את המקור של הבעיה (ולא רק את הסימפטום), רק לאחר שנגלה את המקור של הדלקת נוכל לתת טיפול אמתי אשר ישפיע באופן מערכתי על שחרור הגיד וריפוי של הדלקת והאזור כולו.