מהי רפואה אלטרנטיבית?

תוכן עניינים

אז מה זה בעצם רפואה אלטרנטיבית? בשמותיה הנוספים היא נקראת גם רפואה הוליסטית או רפואה משלימה. הרפואה המשלימה קיבלה את שמה מכיוון שהיא משלימה לרפואה הקונבנציונאלית (הרגילה) ומהווה לחולה אלטרנטיבה נוספת לטיפול.

הרפואה האלטרנטיבית הינה רפואה המדברת על אורח חיים. לפי שיטה זו אורח החיים שלך משפיע על הבריאות שלך… אורח חיים נכון יכול למנוע מחלות! כל שצריך זה להיות אדם שמח, מאושר ורגוע.

בכדי שנוכל לייצר לעצמנו אורח חיים אחר ושונה ממה שאנחנו רגילים אליו כל החיים עלינו להשקיע זמן וסבלנות רבים, כי שינוי אורח חיים הינו תהליך ארוך, ולכן ברפואה האלטרנטיבית תהליך ריפוי מלא יכול לקחת זמן רב.

מה ההבדל בין רפואה קונבנציונאלית לרפואה אלטרנטיבית?

הרפואה הקונבנציונלית היא הרפואה המקובלת כיום, והיא מבוססת על ידע מדעי מוכח. הרפואה הקונבנציונלית מתמקדת בטיפול בתסמינים של מחלה, באמצעות תרופות, ניתוחים או טיפולים אחרים.

הרפואה האלטרנטיבית היא קבוצה של שיטות טיפול שאינן חלק מהרפואה הקונבנציונלית. שיטות טיפול אלטרנטיביות מבוססות על גישות הוליסטיות, כלומר הן רואות את האדם כמכלול של גוף, נפש ורוח.

ההבדל בין 2 סוגי הרפואה הוא שהרפואה הקונבנציונאלית מטרתה לטפל במחלה עצמה כדי להחזיר את האדם למצב בריאותי תקין ואילו הרפואה האלטרנטיבית מטרתה לטפל בחולה עצמו כדי להבריא אותו.

הרפואה הקונבנציונאלית התפתחה מאוד בשנים האחרונות ואיתה גם הרפואה האלטרנטיבית. בשונה מפעם, כיום רפואה אלטרנטיבית היא לא מילה גסה! ככל שהשנים עוברות הביקוש לרפואה זו גדל וישנם יותר ויותר מטופלים שמעוניינים לטפל בעצמם דרך רפואה אלטרנטיבית, וכיום בזכות ההכרה בתחום וביכולות הטיפול שלו, בהמון מרפאות וקופות חולים מציעים בנוסף לרפואה הרגילה את שירותי הרפואה האלטרנטיבית.

הרפואה האלטרנטיבית קיימת אלפי שנים וישנן המון שיטות רפואה בתחום זה אשר לא מעט מהן  מגיעות מארצות במזרח הרחוק. לכל מטופל מתאימה שיטה שונה בהתאם לסוג המחלה שלו, לאורח החיים שלו ולאופי שלו…

רפלקסולוגיה רפואה משלימה

סוגי רפואה אלטרנטיבית - שיטות נפוצות

❈ דיקור סיני –  טיפול המבוסס על החדרת מחטים דקות לאזורים שונים בגוף, במטרה להשפיע על זרימה של אנרגיה בגוף.

❈ רפלקסולוגיה היא טיפול המבוסס על עיסוי בנקודות ספציפיות בכפות הרגליים, במטרה להשפיע על מערכות שונות בגוף.

❈ אוסטאופתיה – טיפול העוסק באבחון וריפוי כאבים באמצעות מגע יד בלבד. מסייע בהקלה בהפרעות רבות של עצמות, שרירים ומפרקים.

❈ רייקי – טיפול בו המטפל נוגע בגופו של המטופל באזור הכואב בכדי להעביר לו זרמי אנרגיה אשר ירפאו את הכאב.

טכנולגיית IDD – המילה האחרונה בתחום רפואת הגב והשלד. מכשיר מתקדם 

❈ שיאצו היא שיטת עיסוי יפנית המבוססת על לחיצות על נקודות ספציפיות בגוף.

❈ הומאופתיה היא שיטה טיפולית המבוססת על עיקרון "דומה בדומה מרפא", כלומר תרופה המופקת מחומרים טבעיים שיכולים לגרום לסימפטומים דומים לאלה מהם סובל המטופל.

❈ צמחי מרפא הוא תחום העוסק בשימוש בצמחים לטיפול במחלות.
 
❈ ועוד…

טיפול אלטרנטיבי יתרונות:

לטיפול אלטרנטיבי יתרונות רבים, הן מבחינה בריאותית והן מבחינה נפשית. להלן כמה מהיתרונות העיקריים:

✔ שיפור הבריאות הכללית

טיפול אלטרנטיבי יכול לעזור לשפר את הבריאות הכללית של האדם, על ידי חיזוק המערכת החיסונית, הפחתת הדלקת בגוף ועוד. לדוגמה, דיקור סיני נמצא יעיל בהפחתת כאבי ראש, כאבי גב, דיכאון וחרדה. צמחי מרפא יכולים לעזור לחזק את המערכת החיסונית, להפחית את הסיכון למחלות כרוניות ולשפר את תפקוד המערכות השונות בגוף.

✔ שיפור איכות החיים

טיפול אלטרנטיבי יכול לעזור לשפר את איכות החיים של האדם, על ידי הפחתת כאבים, שיפור הניוון והרגעה. לדוגמה, רפלקסולוגיה יכולה לעזור להפחית כאבי ראש, כאבי גב, נדודי שינה ועוד. יוגה יכולה לעזור לשפר את הגמישות, את היציבה ואת הנשימה.

✔ הגברת תחושת הרווחה

טיפול אלטרנטיבי יכול לעזור להגביר את תחושת הרווחה של האדם, על ידי הפחתת מתח וחרדה. לדוגמה, מדיטציה יכולה לעזור להפחית מתח, לשפר את הריכוז ולהרגיע את הנפש.

✔ שיפור המודעות העצמית

טיפול אלטרנטיבי יכול לעזור לשפר את המודעות העצמית של האדם, על ידי לימוד האדם על גופו, על נפשו ועל הקשר ביניהם. לדוגמה, שיטות טיפול כמו יוגה, מדיטציה וצמחי מרפא יכולות לעזור לאדם ללמוד על עצמו ועל הדרך שבה הוא פועל.

 

חשוב לציין כי יעילותן של שיטות הטיפול האלטרנטיביות אינה חד משמעית, וישנן עדויות מחקריות המצביעות על כך שאין להן השפעה משמעותית יותר מאשר אפקט הפלסבו. עם זאת, ישנם אנשים רבים שטוענים כי טיפול אלטרנטיבי עזר להם לשפר את בריאותם ואת איכות חייהם.

כמו כן, חשוב לבחור מטפל בטיפול אלטרנטיבי מוסמך ומנוסה, בעל הכשרה רפואית מתאימה.

מה זה רפואה משלימה?

כפי שציינו קודם, רפואה אלטרנטיבית נקראת גם "רפואה משלימה".

רפואה משלימה נקראת כך משום שהיא משלימה את הרפואה הקונבנציונלית. שתי הגישות מציעות יתרונות שונים, ולכן שילובן יכול להוביל לתוצאות טובות יותר.

הרפואה הקונבנציונלית מתמקדת בטיפול בתסמינים של מחלה, באמצעות תרופות, ניתוחים או טיפולים אחרים. לעומת זאת, הרפואה המשלימה מתמקדת בהחזרת הגוף לאיזון, באמצעות שיפור הבריאות הכללית, הרגעה והפחתת מתח.

לדוגמה, אדם שסובל מכאבי גב יכול לקבל טיפול רפואי קונבנציונלי, כגון תרופות נוגדות דלקת או פיזיותרפיה. עם זאת, שילוב של טיפול דיקור סיני או עיסוי יכול לעזור להקל על הכאב, לשפר את זרימת הדם ולהפחית את הדלקת.

בנוסף, הרפואה המשלימה יכולה לעזור לשפר את איכות החיים של אנשים שסובלים ממחלות כרוניות. לדוגמה, אדם עם מחלת לב יכול להשתמש בצמחי מרפא כדי להפחית את הסיכון להתקף לב, או לתרגל יוגה כדי להפחית את הלחץ.

חשוב לציין כי רפואה משלימה אינה תחליף לרפואה הקונבנציונלית. במקרים של מחלה חמורה או מסכנת חיים יש להתייעץ עם רופא מוסמך.

סובלים מכאבי גב? השאירו פרטים למידע נוסף

אולי יעניין אותך גם:

טיפול טבעי לכאב

טכנולוגיית IDD - טיפול בטוח ויעיל לכאבי גב ובעיות עמוד שדרה כולל פריצות דיסק / בלט דיסק!

דילוג לתוכן