התמודדות עם פריצת דיסק בגב

תוכן עניינים

מצב בו הדיסק שנמצא בין החוליות נפגע נקרא למעשה "פריצת דיסק". בעמוד השדרה שלנו ישנם 24 חוליות אשר מתיישבות אחת על השנייה, בין כל חוליה ישנו דיסק המשמש לבולם המרכך את התנועה של עמוד השדרה בזמן פעולות של הגוף, ישנם מקרים בהם החומר הממלא את הדיסק נפרץ.

סיבות שכיחות ודרכי מניעה לפריצת דיסק…

פריצה דיסק היא אינה בעיה כרונית ולרוב קורת בעקבות אורך חיים לא בריא. ברוב המקרים פריצת דיסק נוצרת עקב הרמה משקל כבד מידי בצורה לא נכונה או אי תחזוקה של השרירים של הגוף מה שמשפיע באופן ישיר על העומס שנוצר על חוליות הגב. על מנת להימנע ממצב של פריצת דיסק מומלץ לשמור על כושר תקין, לחזק את שרירי הגב והרגליים ולהימנע מהרמה של דברים כבדים (יש היום מכשירים ממנפים לביצוע פעולות אלו).

כיצד אוכל לדעת שאני סובל מפריצת דיסק?

ובכן, אין תשובה חד משמעית לשאלה זו מאחר ופריצת דיסק בגב יכולה להתבטא ברמות שונות של כואב בהתאם לנזק ולאזור בו הדיסק נפרץ. ברוב המקרים פריצת דיסק מלווה עם כאבים בגב העליון או התחתון (תלוי היכן ישנה הפגיעה) ובהקרנות של כאב לאזורים נלווים של הגוף. לצורך ההמחשה, פריצת דיסק בגב התחתון לרוב תקרין על אזור הרגליים בעוד בפריצה בגב העליון תשפיע יותר על אזור הצוואר והכתפיים.

מה ההבדל בין פריצת דיסק לבלט דיסק?

ישנם מקרים בהם ישנה פגיעה רק בטבעות החיצוניות של הדיסק ללא פריצה של החומר המצוי בתוכו, מצב כזה נקרא בלט דיסק. תופעה זו נקראת כך מאחר והטבעות מאבדות את צורתן העגולה ונראית בליטה על גבי הדיסק.

על אבחון ודרכי טיפול…

הדרך היעילה ביותר לאבחן פריצה או בלט דיסק היא על ידי צילום רנטגן ומיפוי עצמות. לרוב עושים שימוש או ב CT או ב MRI לביצוע הבדיקה. אך חשוב לציין כי ישנם אנשי מקצוע אשר יכולים לאבחן גם על ידי בדיקה ידנית תוך כדי תנועה ומילוי שאלון מצד המטופל.

שמדברים על טיפול לפריצת דיסק התשובה למעשה מתחלקת לשניים:

  • רפואה קונבנציונאלית – אשר מציגה תרופות, זריקות וניתוחים המשולבים ברוב המקרים בחומרים כימיים או חומרים הגורמים לתופעות לוואי. במקרים רבים רפואה זו מסייעת במתן מענה לסימפטום של הבעיה ולא תמיד מתמקדת בטיפול במקור האמיתי של הבעיה.
  • רפואה משלימה – אשר לא מפסיקה לצמוח בישראל ולהציע שלל פתרונות בריאים וטבעיים יותר. מטפלים העוסקים בכירופרקטיקה, פיזיותרפיה, שיאצו, אוסטאופתיה וכן שיטות טיפול נוספות יכולים גם כן לסייע רבות לאנשים שסובלים מפריצת דיסק ללא התערבות של תרופות וניתוחים.

אולי יעניין אותך גם:

טיפול טבעי לכאב

טכנולוגיית IDD - טיפול בטוח ויעיל לכאבי גב ובעיות עמוד שדרה כולל פריצות דיסק / בלט דיסק!

דילוג לתוכן