המאפיינים הייחודיים של עמוד השדרה

תוכן עניינים

עמוד השדרה הוא חלק בלתי נפרד מגופנו מטרתו העיקרית היא לשאת את משקל הגוף בחלקו העליון.לעמוד השדרה אצל בני האדם יש 33 חוליות והוא מגן על חוט השדרה ומאפשר יציבות מרבית לגוף. בתוך עמוד השדרה ישנה תעלה שבתוכה נמצא חוט השדרה והיא מגנה עליו. עמוד השדרה הוא הציר המרכזי של הגוף וכאשר נפגע עמוד השדרה הוא משפיע על שאר חלקי הגוף.אוסטאופט

שלושת הדברים עיקריים שנמצאים בעמוד השדרה
קיימים שלושה דברים חשובים שנמצאים בעמוד השדרה שכדאי לדעת.
איך אנו מרימים יד או רגל? זה לא מובן מאליו בעזרת מידע המתורגם לתנועה שמשודר לעמוד השדרה אנו יכולים לבצע פעולה זו.

תחושות שונות- מרגישים חום, קור, כאב, זה הכל תוצאה של מידע שמועבר אל עמוד השדרה, בעזרת מידע זה התרגום הוא ההרגשה שמתקבלת.

פעולות אוטומטיות –הפעולות האוטומטיות שאנו עושים כמו נשימה, פעימות לב, תקינות מערכת העיקול וזרימת הדם הם חלק בלתי נפרד מתפקודו של עמוד השדרה בצורה תקינה.

מה קורה כאשר עמוד השדרה נפגע?
שמירה על הבריאות היא חלק חשוב מאד שצריך לקחת בחשבון, כך גם לגבי עמוד השדרה, אי יציבות או עומס יתר, ישיבה לא נכונה גורמת לכאבים בעמוד השדרה. ולכן כאשר עמוד השדרה נפגע מכך יש לך השלכות , אבל ופה חשוב לשים לב שלא כל פגיעה בעמוד השדרה יכולה לגרום לנזקים משמעותיים. למשל נפילה מגובה רב יכולה להוות סיכון משמעותי לעמוד השדרה בעוד שכאבי גב בגלל ישיבה לא נכונה היא כואבת אך אינה מהווה סכנה ממשית או חלילה למצב חמור יותר. כמובן כל מקרה הוא שונה בין אדם לאדם וגם יכולת השפעתו על עמוד השדרה אינה זהה לכולם במקרים של פגיעה בעמוד השדרה בין אם קלה כבחמורה חשוב מאד להתייעץ עם מומחים בתחום ולקבל את הטיפול המתאים.
ישנם סוגים שונים של טיפולים הניתנים ע"י אוסטאופט טיפול טבעי וכדומה.

לפרטים נוספים וטיפים בתחום כאבי גב, טיפולים יעילים המותאמים לכל קבוצת גיל ניתן למצוא כאן , מרפאת אוסטיאופטיק קליניק מתמחה בטיפולים טבעיים המעידים על תוצאות מוכחות בשטח.

צור קשר

אולי יעניין אותך גם:

טיפול טבעי לכאב

טכנולוגיית IDD - טיפול בטוח ויעיל לכאבי גב ובעיות עמוד שדרה כולל פריצות דיסק / בלט דיסק!

דילוג לתוכן